SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Śro, 29 Mar 2006, 19:44:17 CEST

On Wed, Mar 29, 2006 at 07:20:23PM +0200, Stanisław Kamiński wrote:
> [global]
>
> 	load printers = yes
> 	printing = cups
> 	printcap name = cups
	^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
	# hm, zawsze miałem jak poniżej i działało z cups/lprng
	printcap name = /etc/printcap

> # Security mode. Most people will want user level security. See
> # security_level.txt for details.
>    security = share
	^^^^^^^^^^^^^^^^^
tu mi się widzi że popełniamy pewne zamieszanie, z tego co dalej czytać
można używasz opcji które z share raczej nie powinny klikać,
trzeba by poszukać w LANG=C man smb.conf /security = share i poczytać
dokładniej, ja bym jednak zasugerował ci zmienić na security = user,
nadał pasełka i loginy (useradd i smbpasswd -a ) i z bani, dzięki temu
masz możliwość dysponowania udziałami dla wybranych i nie wybranych ;-)
oraz wywalił definicje dla kąt userów, to na samym dole konfiga, widze
ze ścieżek że to kąta ... lub nie wiadomo co

no ;-)

powodzenia !

m.

ps: samba jest super i jako taniec i jako serwer ;-)