wiele stacji bezdyskowych na jednym zasobie nfs

Remigiusz Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Śro, 18 Kwi 2007, 18:53:49 CEST

Dnia środa 18 kwietnia 2007, Rafał Cygnarowski napisał:
> [ciach]
> Czy mogę prosić o przykładowego fstaba? Nie chcę odkrywać na nowo
> ameryki...

fstab się nie różni niczym od normalnego, tyle tylko że / jest podane jako nfs
ro,hard,intr, natomiast kernel jest odpalany (przez yaboot ładowane z TFTP,
tobie będzie potrzebny jakiś inny bootloader) z append="root=/dev/nfs rw
nfsroot=10.0.0.1:/var/macroot ip=dhcp", a w /etc/rc.d/rc.sysinit, zaraz na
początku, doszło coś w tym stylu:

mount -t tmpfs -o size=64M,mode=1777 -n  vtmp /tmp
mkdir /tmp/etc
mount -t unionfs -n -o dirs=/tmp/etc=rw:/retc=ro vetc /etc
mount -t tmpfs -n -o size=8M,mode=0755 vrun /var/run
mkdir /var/run/nscd/
mount -t tmpfs -n -o size=4M,mode=0755 vlock /var/lock
mkdir -p /var/lock/subsys
mkdir -p /var/lock/console
mkdir -p /var/lock/rpm
mkdir -p /var/run/netreport
mkdir -p /var/run/dbus

Od razu mówię, że zrobiłem to ponad rok temu i nie pamiętam, czy nie musiałem
jeszcze gdzieś czegoś zmieniać.

> Ile stacji obsługuje Twój serwer? Jak się sprawuje w takiej konfiguracji
> (wydajność)?

Obecnie tylko cztery, iMac G3, zwykle wszystkie w użytku. Odpalone KDE, do
tego przeglądarka, jakiś OpenOffice czy coś w tym stylu, niewiele więcej -
ot, terminale do grzebania po sieci i innych równie prostych rzeczy. Serwer
to Pentium II (Deschutes) 330MHz, 240MB SDRAM, dyski IDE, karta 100Mbit
(pierwszy lepszy złom jaki znalazłem jak był potrzebny, robi jeszcze za
router na ~40 komputerów). Generalnie się nudzi, obciążenie rzadko przekracza
0.5 (chyba tylko jak któryś iMac się uruchamia), same terminale działają
płynniej i szybciej niż OS X 10.3 z lokalnych dysków. Myślę, że ten szrot
mógłby ich obłsugiwać jeszcze ze trzy razy tyle, gdyby zrobić RAID i dodać
trochę pamięci na cache, więc "dzisiejszy" serwer powinien chyba nawet
kilkadziesiąt pociągnąć, jeśli przepustowość dysków i sieci będzie
odpowiednia.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net