fusesmb - jak?

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Czw, 25 Sty 2007, 14:00:39 CET

Dnia czwartek, 25 stycznia 2007 11:28, Łukasz Maśko napisał:
> Proponuję metodę, która już się pojawiła na liście: dodać
> plik /etc/udev/rules.d/91-permissions.rules o takiej treści:
>
> KERNEL=="fuse",                  GROUP="fuse"

Dzięki, bo ja na temat udev'a to nie wiele wiem;)

> zamiast umount używaj fusermount -u
Na to już wpadłem, dzięki. Jak się zamontuje z opcją users to w sumie można i
umount;)

> Wystarczy dopisać do /etc/fstab odpowiednio podając urządzenie. Nie wiem
> jak to będzie akurat w przypadku smb, ale jak się bawiłem z sshfs to wyszło
> mi na to, że muszę dodać takie coś (nie jest idealnie, bo... zresztą
> widać):
>
> sshfs#ed w yen:/  /home/users/ed/mnt/yen fuse \
> 		rw,nosuid,nodev,noauto,max_read=65536,user 0 0
>
> Jak do tego doszedłem? Zamontowałem sobie ręcznie sshfs, potem popatrzyłem
> co wypisuje mount.
Dzięki. Zwłaszcza za info jak do tego doszedłeś;) Bo o ile widziałem wpisy dla
sshfs o tyle dla fusesmb już nie. Dla samby będzie to mniej więcej coś
takiego:
fusesmb /smb fuse rw,nosuid,nodev,allow_other,max_read=65536 0 0

No i prawie działa... no ale prawie robi wielką różnicę.
> Podłączanie lokalnych systemów plików..............................[
PROBLEMY ]
> ERROR: Could not determine network interfaces, you must use a interfaces
config line

Przypuszczam, ze za wcześnie chce zamontować. Na tą chwilę dorzucę noauto i do
rc.local "mount fusesmb"

Dzięki jeszcze raz.
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic