TH - jak żyć bez hotpluga?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Sob, 15 Mar 2008, 20:17:10 CET

Dnia sobota 15 marzec 2008, Daniel Dawid Majewski napisał:
> Pewnego dnia wpadła wieść od Wojciech Błaszkowski i powiedziała :
o kurde ! powyższy tekst BARDZO mi się podoba :D

> Automat ładuje moduły tak, jak ma w konfiguracji (/etc/udev/rules.d/*) i
> można to zmienić. Pozwala on też na łatwą manipulacje nazwami plików
> urządzeń i ich atrybutami, co więcej przy pojawieniu się nowego
> urządzenia lub jego zniknięciu można wywołać dedykowany skrypt, program
> - wszystko, co się zamarzy.
Hmm.. to raczej bardziej przydatne w desktopach.

Serwer wstawiam do serwerowni i zostawiam go tam. Nie wkładam pendrajwa,
skanera, nowej sieciówki czy kamery internetowej. Serwery po prostu pracują.

> Przy okazji łatwiej jest stwierdzić, czy
> dane urządzenie funkcjonuje, zaglądając do gałęzi katalogu /dev .
dmesg ?

> Cały problem w tym, że to jest inna metoda, niż się przyzwyczailiśmy, a
> sporo ludzi na nowości odruchowo kręci noskiem... ;)
patrz powyższy tekst o serwerach w serwerowni.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski