TH - jak żyć bez hotpluga?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Sob, 15 Mar 2008, 22:11:56 CET

Dnia sobota 15 marzec 2008, Dariusz Laskowski napisał:

> Nie wiem czy lubię, czy nie lubię. Zależy od automatu,
> aktualnej potrzeby, zastosowania, mojego widzimisię...

udev uważam za zuo na serwerach bo:
Serwer wstawiam do serwerowni i zostawiam go tam. Nie wkładam pendrajwa,
skanera, nowej sieciówki czy kamery internetowej. Serwery po prostu pracują.

Podmieniam kernel i mam jakiś nowy moduł, który jeśli zostanie załadowany to
nie wiem jak się zachowa po reboocie. Taki przypadek miałem z macierzą na
mdadm.

> No, to już wiemy -- "udev to zuo". Natomiast nie podajesz
> żadnych argumentów "technicznych". Zakładam więc, że to
> Twoje przekonania religijne. Spoko, ja to szanuję. :-)

Przekonania religijne zostawmy na boku, to co piszę dyktuje mi praktyka :)

> Mnie jakoś nie cieszy. Skoro go nie ma, to go nie widziałem, nie używałem,
> nie mam więc zdania. A może byłby jakiś całkiem, całkiem używalny?
> Tak zaraz skreślać tylko z powodu domniemanej graficzności? :-)

Nie zrozumieliśmy się :)
Każdy interfejs wyboru pozwoli nam zrobić coś na tyle sposobów na ile
przewidział to autor - zakładając jakiś tam schemat instalacji (anaconda) czy
ustawień systemu (yast).

W moim przekonaniu, jeśli masz do dyspozycji elementy: [vim, klawiatura,
wiedza] to zrobisz więcej i lepiej niż via jakiś tam auto-magiczny
instalator/konfigurator, który "wie lepiej" co masz zrobić i w jaki sposób.
To jest dla mnie owo zuo i tyle w jego kwestii.

udev - nie neguję, używam na lapie, sprawdza się świetnie. Na serwerach nie
polecam bo [patrz wyżej].

EOT ? :)

> BTW ja analogicznie mógłbym np. napisać, że mutt rządzi,
> a Kmail to samo zuo. No bo graficzny. Tyle, że sensu
> w tym byłoby raczej niewiele albo wcale. Enter.

Zatem zwyczajnie nie zrozumieliśmy się :)

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski