firefox3

Bartlomiej B. peelde w nerdshack.com
Sob, 29 Mar 2008, 00:44:09 CET

On Fri, Mar 28, 2008 at 08:21:02 +0100, Remigiusz Enleth Marcinkiewicz wrote:

> Czy to jest wyłączalne w konfiguracji? Jeśli tak i faktycznie komuś to
> przeszkadza, bądź miałaby być przyjęta w PLD polityka "nie dzwonić do domu
> bez pytania", domyślnie wyłączyć i wyświetlać komunikat przy
> instalacji/gdziekolwiek indziej że wyłączone.

Ano, można tak zrobić, szczegóły podałem w innym poście w tym wątku.
Chociaż ja osobiście preferowałbym wyłączenie tego na etapie
kompilacji, no ale dobra, powiedzmy, że rozumiem, że to może być
uważane za zbyt radykalny krok przez niektórych...

> I tak to już jest jakieś
> debilne "Bon Echo", więc PLD może zmieniać co chce i nic Mozilli do tego.

No, w User-Agent jest Bon Echo, ale chodzi o: nazwę (np. w menusach
itd.) oraz o logo. Jeśli dobrze rozumiem to:
http://www.mozilla.org/foundation/trademarks/community-edition-policy.html
to akurat opcje kompilacji oraz prefy można zmieniać do woli i się nie
będą bulgotać. Jednak jakaś poważniejsza ingerencja (np. patche
ingerujące w kod) powinny się wiązać ze zmianą nazwy przeglądarki (i logo
itd.). Przynajmniej tak wynika ze stron Mozilli, o ile dobrze je
rozumiem. Nie bez powodu Debian zmienił "Firefox" na "Iceweasel" w końcu...

> BTW, czy ktokolwiek ma jakieś potwierdzone dane co do tej całej "utraty
> dobrego wizerunku wśród użytkowników przez zmiany w dystrybucjach", czy to po
> prostu głupia wymówka na jaką wygląda?

Moim zdaniem w przypadku Mozilli to tylko wymówka. Wydają dużo na
promocję, więc nie chcą, żeby np. konkurencyjny produkt mógł z niej
(pośrednio) korzystać. Patrząc na to w ten sposób, to ma to bardzo
dużo sensu (z punktu widzenia Mozilli, oczywiście).

> (...)

b.

--
http://bb.homelinux.org