Th: kopiowanie pod Xami - bez polskich literek.

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 20 Sie 2010, 09:47:51 CEST

On Wed, 18 Aug 2010, Daniel Dawid Majewski wrote:

> 1. nieustawione LANG

Zmienilem teraz na LANG=pl_PL.UTF-8 - choc wolalem tego uniknac, bo
polskie komunikaty czesto maja babole nie mowiac juz o stronach man ktore
bardzo czesto sa cholernie nieaktualne. Ale trudno, niech na razie bedzie.

> 2. Wiekszosc ludzi juz dawno sie przeniosla na utf8, wszystkie aplikacje
> tez sa dostosowane, zarowno Linux jak i Windows - nie ma komu testowac
> iso...

Ze tak powiem... ustawilem teraz w /etc/sysconfig/i18n LC_ALL=pl_PL.UTF-8
(LANG tak samo), i... kurcze, co jest? Teraz to juz zupelnie nie da sie
uzywac :(

W ogole nie mam polskich literek - zamiast kazdej (oprocz o kreskowane)
pojawiaja sie dwie spacje, no i oczywiscie przy kasowaniu "pliterki"
dzieja sie cuda - zostaja znaki za koncem linii itd.

Czy do UTF-8 trzeba zainstalowac jakies specjalne fonty?
Pod konsola brak pliterek przezyje - przyzwyczailem sie juz ze to nie
dziala, ale pod Xowymi konsolami jest to oczywiscie niezbedne.
Zaczynam sobie pluc w brode, ze w ogole zmienilem stare dzialajace AC na
TH, pod ktorym co chwila cos nie dziala (np. syslog praktycznie nie
dziala, w /var/log/ nic nie trafia do messages, user, kernel itd.)...

Jakas prosta rada, czy "przyzwyczaj sie"? :(

Help, pliiz...
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944