Th: kopiowanie pod Xami - bez polskich literek.

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Pią, 20 Sie 2010, 10:23:10 CEST

On Friday 20 of August 2010 09:47:51 Jacek Osiecki wrote:

> Czy do UTF-8 trzeba zainstalowac jakies specjalne fonty?

terminus-font-console (cy jakoś tak) oraz odpowiednie ustawienia w
/etc/sysconfig/console (za przykładami zresztą):

# UTF-8 example using terminus-console-font:
CONSOLEFONT=ter-v14n
CONSOLESCREENFONTMAP=
CONSOLEMAP=

# Keyboard table file name
KEYTABLE=pl2

# Terminals affected with font change when using framebuffer
SET_FONT_TERMINALS="1 2 3 4 5 6 7 8"

SOA#1

> Pod konsola brak pliterek przezyje - przyzwyczailem sie juz ze to nie
> dziala, ale pod Xowymi konsolami jest to oczywiscie niezbedne.

SOA#1

- fonty mam dość standardowe, TTFy + ISO-2-{75,100}dpi. Szklana kula mówi mi
że masz źle skonfigurowane Xy (nie kolejną, nową, lepszą, metodą (tm)). Gdzieś
w archiwach jest podane jak to zrobić, ale ja przyznam się że nie mam
specjalnych wpisów żadnych, jedynie w KDE ustawiłem użycie polskiej keymapy.

Mam co prawda jeszcze starą konfigurację via HAL ale to podobno już obsolite i
ignorowane:

[root w aquarion policy]$ cat /etc/hal/fdi/policy/10-x11-input.fdi
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<deviceinfo version="0.2">
  <device>
    <match key="info.capabilities" contains="input.mouse">
        <merge key="input.x11_driver" type="string">evdev</merge>
    </match>

    <match key="info.capabilities" contains="input.keys">
        <merge key="input.x11_driver" type="string">evdev</merge>

        <merge key="input.x11_options.XkbRules" type="string">base</merge>
        <merge key="input.x11_options.XkbModel" type="string">evdev</merge>
        <merge key="input.x11_options.XkbLayout" type="string">pl</merge>
        <merge key="input.x11_options.XkbVariant" type="string" />
    </match>
  </device>
</deviceinfo>

> Jakas prosta rada, czy "przyzwyczaj sie"? :(

Aktualizować na bieżąco - mniejsze zmiany, łatwiej ogarnąć. Dodatkowo zapewnia
spalanie tłuszczy w postaci nerwów jak serwer czy inna krytyczna maszyna do
pracy po zakończeniu upgrade-dist nie działa ;-)

Marcin