ip load balancing

lord_Niedzwiedz sir_Misiek w o2.pl
Śro, 17 Kwi 2013, 12:53:49 CEST

On 17.04.2013 11:50, Grzegorz Sójka wrote:
> Witam
>
> Mam serwerek (w zasadzie geteway) z 4 podłączeniami do netu o tej samej
> przepustowości. Na serwerku chodzi squid (główne obciążenie netu jest
> generowane przez http). Co za tym idzie trafic zewnętrzny jest w
> zasadzie w całości ze squida. Potrzebuje zrobić load balancing. Pojęcia
> nie mam jak się za to zabrać. Doradźcie coś.
>
> Pzdr
> GS

Najprościej iproute2.

vim /etc/sysconfig/static-routes

from 211.96.110.64/26 table 20
eth0 default via 211.96.110.65 table 20

from 81.48.12.0/24 table 10
eth1 default via 81.48.12.1 table 10

Serwer będzie odpowiadaj z każdego łącza niezależnie (oczywiście należy
dodać jeszcze dwa pozostałe).

I teraz pozostaje jeszcze kwestia balancera.
Najprościej przez dns

# Load balancing - za kazdym razem inny adres.
http_server     1       IN      A       81.48.12.21
http_server     1       IN      A       77.22.115.74
http_server     1       IN      A       ............

Choć oczywiście rozwiązanie jest iście podstawówkowe.
Sam Apache ma balancer.

Pozdrawiam
sir_Misiek (alias lord_Nidzwiedz) 	;-)))