ip load balancing

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Śro, 17 Kwi 2013, 13:03:50 CEST

On 04/17/13 12:53, lord_Niedzwiedz wrote:

> Najprościej iproute2.
>
> vim /etc/sysconfig/static-routes
>
> from 211.96.110.64/26 table 20
> eth0 default via 211.96.110.65 table 20
>
> from 81.48.12.0/24 table 10
> eth1 default via 81.48.12.1 table 10
>
> Serwer będzie odpowiadaj z każdego łącza niezależnie (oczywiście należy
> dodać jeszcze dwa pozostałe).
> ============================================================
>
> I teraz pozostaje jeszcze kwestia balancera.
> Najprościej przez dns
>
> # Load balancing - za kazdym razem inny adres.
> http_server     1       IN      A       81.48.12.21
> [...]

Dzięki za info ale wydaje mi się, że się nie zrozumieliśmy (popraw mnie
jeśli jest inaczej). Nie mam serwera www. Trafic http jest generowany
przez kompy użytkowników z sieci lokalnej przeglądających strony
internetowe w sieci zewnętrznej. Wyjście na świat jest poprzez kompa z 4
interfacami zewnętrznymi i trzeba requesty użytkowników rozrzucić po
tych interfacach tak, żeby wykorzystać w pełni ich przepustowość.
Dodatkowo na tym geteway jest transparent proxy. Więc trafic zewnętrzny
(niemal) w całości pochodzi ze squida chodzącego na geteway.