NAS: auto off

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Wto, 3 Mar 2015, 18:48:28 CET

Witam serdecznie,

Mam mały NAS na PLD (głównie NFSv3 ale nie tylko). Generalnie maszynka
jest włączana on demand poprzez WOL. Czasem jednak zdarza mi się
zapomnieć o wyłączeniu. W związku z tym potrzebny jest jakiś sprytny
patent na sprawdzenie czy ktoś korzysta z NASa w celu wyłaczenia po
zadanym czasie "bezczynności". Pomyślałem sobie żeby napisać skrypcik,
który będzie monitorował arp. Generalnie, jeśli jakikolwiek (lokalny)
klient się odwoła to tam powinien być MacAddr. Tylko pytanie czy i po
jakim czasie "nieużywane" MacAddr są usuwane z tablicy arp?

Jeśli ktoś ma jakiś inny patent to także proszę o info.

Grzesiek

Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.